Aktualizováno
4.4.2023
Máme rádi úkoly poněkud neobvyklého rázu, kde se protíná zkušenost z cestovního ruchu a marketingu, okořeněná o geografický přístup. Právě mezioborový přístup může pomoci nasměrovat rozvoj penzionu lépe než tradiční marketingové nástroje.
V České republice se v roce 2022 ubytovalo zhruba 12,1 milionu českých turistů a 7,3 zahraničních. Dle oficiálních čísel (nezohledňuje neregistrované subjekty v rámci cestovního ruchu) je v Česku kapacita 586 tisíc lůžek ve zhruba 11 tisících ubytovacích zařízeních. Z toho jen penzionů je kolem 4700. (zdroj: CzechTourism)
Možná jste taky někdy zatoužili po práci v cestovním ruchu, měli nadšené představy o provozování restaurace či kavárny ve vašem oblíbeném stylu, na místě, které je krásné, klidné, a přitom máte dost klientů a klidnou mimosezónu. Kdo to dělá, ví, jak se musí snažit. Osobní přístup ke klientovi je přitom klíčem.
A zde tkví kámen úrazu většiny provozovatelů ubytovacích kapacit s celoročním provozem, zaměstnanci a restaurací k tomu. Letní sezóna je u nás natlačena v podstatě do období prázdnin. V tomto období provozovatelé nemají o klienty nouzi a snaží se navýšit příjmy, neboť mimosezóna přichází rychle.
Ta je kolikrát rozhodujícím obdobím o dalším klidném či nejistém pokračování služeb. Posezonní oddech je nutný, nicméně s koncem období prodloužených víkendů a s ochlazením začínají být pokoje prázdné. Někde se turisté vrátí až s příchodem sněhu, jinde až na jaře. Sněhová nadílka je ale nejistá a špatně se plánuje. Většina akcí je také přes léto. Udržitelnost klidného provozu je v plánování. Na počasí přitom bude stále menší spoleh.
Personál připraven, navařeno, postláno a čekáte hosty. Přes léto se tu nezastavíte, teď hosty vyhlížíte. Proto zcela logický požadavek provozovatelů turistických zařízení je prodloužení sezóny. Jedině tak lze minimalizovat míru rizika podnikání.
Přesně takový úkol nám byl zadán penzionem U Peňázů na Fryšavě pod Žákovou horou.
“Abychom byli v pohodě, potřebujeme ještě jeden letní měsíc tržeb, klidně rozložený do celé mimosezóny”.
Máme rádi úkoly poněkud neobvyklého rázu, kde se protíná zkušenost z cestovního ruchu a marketingu, okořeněná o geografický přístup. Právě mezioborový přístup může pomoci nasměrovat rozvoj penzionu lépe než jen tradiční marketingové nástroje. V udržitelném turismu se vše točí kolem správného zacílení služeb, které jako provozovatel nabízím.
Potřebuji rozluštit, kdo k nám přijede, na jak dlouho a proč? A pak, aby přijel klient znova. Jednak jeho návrat znamená spokojenost se službami, za druhé vracející se klient je pro marketingový náklad levnější než oslovování klientely nové. Osobní doporučení, na základě osobní zkušenosti, má velkou sílu.
Právě mnohaletou marketingovou zkušenost v kombinaci s geografickým přístupem k rozvoji penzionu jsme aplikovali do strategie rozvoje penzionu U Peňázů. Vede ho parta lidí, kteří chtějí vést penzion poctivě, tak aby se se k nim klienti vraceli. Zakládají si na dobré kuchyni, výborné kávě, domácím a osobním přístupu, nebojí se sami sobě věřit a dívat se na věci novým pohledem. Těší nás, že si k vypracování strategie rozvoje penzionu U Peňázů vybrali naše SocGeoStudio.
V rámci praxe spojené s rozvojem udržitelnosti penzionů nabízíme tyto služby provozovatelům ubytovacích kapacit.
Mimo sezónu to docela jde oproti loňsku. Máme nárůst tržeb v průměru o 96%.
Říká Karel Nekola, spolumajitel a šéfkuchař penzionu U Peňázů na Fryšavě.
Autor:
Socgeo studio
Líbí se vám tento článek? Sdílejte ho!
Informace o projektech, na kterých zrovna pracujeme a pozvánky na akce, kde se s námi můžete potkat a další zajímavosti.
6.11.2024
Ve dnech 14. a 15. listopadu 2024 se v Brně uskuteční 10. konference sítě CIVINET ČR a SR s názvem “Proměnou mobility k udržitelné budoucnosti měst”
Celý článek →31.10.2024
Opět vám představíme kousek naší práce. Přečtěte si, jak jsme se vypořádali s úkolem nalézt nové určení pro tři nevyužívané objekty v obci Hodslavice v podhůří Beskyd.
Celý článek →16.9.2024
V průběhu léta 2023 jsme narazili na zadávací dokumentaci na zpracování projektové studie ke sjednocení turistických a cyklistických stezek na Ašsku.
Celý článek →Spolupracujeme s urbanisty, krajináři, architekty, vodohospodáři a dopravními experty.
Spolupracujeme s českými univerzitami i globálními institucemi.